
Hans en Ellen van Vugt hebben nu een riante showroom en fraaie werkplaats. Er is volop ruimte voor uitbreiding. Elan zoekt dit onder meer in 3D freeswerk. Ook een bekende velomobielbouwer zal hier een ontwerpstudio realiseren. Hans leidt me rond en ik sta verbaasd over de onwaarschijnlijke omvang van het gebouw. Een enorme hal zou zomaar als overdekte fietsproefbaan kunnen fungeren.

De wethouder fietst een rood-wit lint aan stukken en daarmee is Fiets Centrum Nijmegen geopend.
Bij het vertrek rijden Jan Limburg en Gerhard Diddens nog een rondje mee in de Tesla. Jan ziet na afloop lijkbleek :). Voor de liefhebbers de verbruiksgegevens van de Tesla. De auto is opgeladen tot een 'typical range' van 401 km. Vanuit De Woude naar Nijmegen, ik rij één keer fout en belandt via de Waalbrug weer op de noordoever, is 150 km. Met het testritje en via een iets andere route in de stromende regen weer naar huis, staat de teller op 320 km. Er zit nog voor 80 km bereik in de accu.
Dit gunstige verbruik van rond 190 wH per kilometer is te halen als de snelheid beperkt blijft tot maximaal 110 km/u.
Morgen een verhaal over een forse tegenslag bij de bouw van de VeloTilt. Geen paniek, de mooie oplossing is er gelukkig al in de maak.