





Fietsen is er vandaag niet bij. Tijd genoeg om de nieuw gegoten voetenstrip te monteren. De nieuwe strip heeft nu mooi de gewenste hoek van 30 graden. De lengte van een strip is twee meter. Dat maakt het mogelijk om tegelijk met de voetengaten ook de wielkasten beter te laten aanstromen. De heel soepele strip heeft een Shore A30 hardheid. Dat betekent dat de strip zich mooi in vrij krappe bochten laat aanbrengen.
Er blijft genoeg strip over om ook voor de achterste wielkast een windgeleider te plakken.
Aero-dynamica is een nogal ongrijpbare wetenschap. Toch leert de ervaring dat soms kleine ingrepen een heel groot effect hebben. Het met Lexan afplakken van de wielkasten levert kilometers snelheidswinst op. Het is nog maar de vraag of complete wielstroomlijnkappen effectiever zijn. Jan Geel gooit het, na enkele duizenden kilometers met complete wielkappen te hebben gereden over een andere boeg. Jan heeft ook gemerkt dat de winst beperkt is en er ook nadelen aan de kappen zitten. Ze raken vol modder en kunnen op drempels vastlopen. Als ik bij Jan raadt wat ie aan het doen is, raad ik snel goed. Het worden minimale kapjes die eigenlijk alleen de wielen uit de wind houden.
De nieuwe voetenstrip ziet er netjes uit. Nu wachten tot het weer fietsbaar weer is.
Uit de reacties blijkt dat een plaatsje in de webwinkel wenselijk is.