De eerste 100 kilometer met de nieuwe Polycord O-ring zijn achter de rug. Over de levensduur kan ik natuurlijk nog niks zeggen.
Wel kan ik wat melden over de werking. Die is stil en nog eens stil. De rubber O-ring was volledig stil op het middelste voorblad. Op het grote blad tikte de ketting soms tegen de flensrand aan en dat gaf een 'tingeltje'. Eerlijk is eerlijk, als ik bewust netjes 'rond' trapte kon ik het geluid vermijden. Ook dat geluidje is nu weg, vrijwel zeker doordat de ketting iets hoger tussen de flenzen ligt. De Polycord ring is namelijk 4 mm en de rubber O-ringen waren 3,5 mm diameter. Op de foto in de post van 3 juli is dit duidelijk te zien. Even was ik bang dat de ketting zou kantelen, dit gebeurt gelukkig niet.
Uit de enthousiaste titel van de blog van Kees van Hattem maak ik op dat hij ook happy is met de Polycord O-ring. Voor Kees heb ik er gisteren een gemaakt en hij zal deze direct hebben ingebouwd.
Is de Quest nou echt helemaal stil? Zeer zeker. Als ik mijn gereedschap en de schuimkap niet aan boord heb, hoor ik wel het kenmerkende geluid van de derailleur. Hoewel me dit geluidje niet hindert, is het na het plaatsen van de gereedschap tas en de schuimkap niet meer te horen.
Een hinderlijk geluid stak recentelijk de kop op, een krakend geluid uit de veerpoot. Na de in de handleiding uitgevoerde smering met 20 druppels olie zou het geluid na een paar uur moeten verdwijnen. Helaas, de kraak bleef. Nou past er in het gaatje in de bout van de veerpoot ook een dun slangetje. De spuitbus iMal erop gezet en nu ..... is er geen demping meer. De fiets maakt op minder goed wegdek een rommelend, bonkig geluid. Typisch een geval van teveel smering.
En de kraak? Die is weg...
Bij de foto's
In Castricum op de Zanderij bloeien de anemonen spectaculair. De tuinder heeft de Nederlandse vlag in anemonen vorm gegeven, een feest om naar te kijken. Hopelijk wordt vanavond de Nederlandse vlag tegen Uruquay weer gehesen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten