dinsdag 31 augustus 2010

Suunto M4 hartslagmeter

Een hartslagmeter is voor mij een graag gebruikt hulpmiddel tijdens trainingen. Tijdens wedstrijden gebruik ik per definitie een hartslagmeter. Als je regelmatig met een hartslagmeter werkt, leer je precies hoe lang je met welke hartslag bepaalde prestaties aan kunt. Het voorkomt dat je jezelf 'opblaast' door te hard van stapel te lopen. Zo weet ik precies bij welke maximum hartslag ik desnoods urenlang kan klimmen.

Suunto, een grote naam op dit gebied, heeft onlangs een nieuwe betaalbare serie hartslagmeters op de markt gebracht. Een kijkje op de site van de Hartslagmetershop.nl leert me dat het wel heel mooie uurwerkjes zijn. De specificaties zien er goed uit en de borstband heeft zowel een digitale als een analoge zender aan boord. Binnen een dag is het pakje thuis en kan ik de eerste ervaringen opdoen. Het horloge is heel fraai van model en heeft een prettig zittende band. De borstband is heel soepel en al snel merk je niet meer dat je hem om hebt. De borstband heeft een krachtige digitale overdracht die tot wel 6 meter afstand van het horloge blijft werken. De analoge overdracht kan worden gebruikt bij onze hometrainer.
De M4 kost 129 euro. Het kan veel goedkoper, vanaf net onder 70 euro heb je hetzelfde mooie klokje, zij het met iets minder functies. Hartslagmetershop.nl verstuurt de hartslagmeter zonder verzendkosten.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Hoi Wim

Vraagje: heb je overwogen een hartslagband te kopen voor je Garmin Oregon? Bevalt mij goed (behalve dan dat er nu even iets niet werkt ;-(

Groetjes Peter v W.

Unknown zei

Hoi Wim

Vraagje: heb je overwogen een hartslagband te kopen voor je Garmin Oregon? Bevalt mij goed (behalve dan dat er nu even iets niet werkt ;-(

Groetjes Peter PeeWee van W.

Wim Schermer zei

Hi Peter,
Ik heb niet overwogen een hartslagmeterband te kopen voor de Oregon. Ik heb de Oregon niet altijd mee en met een hartslagmeter heb ik ook altijd een horloge bij me. Daarbij kost een Garmin band meer dan 65 euro.
Groeten,
Wim