zaterdag 19 maart 2011

Mijn Quest 404 te koop

Nog deze maand krijg ik een nieuwe carbon Quest. Daarom is Quest 404 te koop. Wil je nog deze maand een smetteloze, superieur uitgeruste en vooral fluisterstille Quest rijden, dan is deze Quest beter dan een nieuwe.
Zoals gebruikelijk kan je tot zaterdag 19 maart 12.00 uur bieden op deze fiets.
Voor een uitgebreide uitleg, zowel in Duits als het Nederlands compleet met een uitgebreide fotoserie, ga aub naar:
http://web.me.com/wschermer/Site_29/Verkoop_Quest_404.html
Wil je ook een racekap of toerkap? Als je mijn Quest koopt krijg je 25% korting op een race- of toerkap.

Biedingen verschijnen hieronder:
16-03 20.11 uur € 5750 RD
11-03 20.39 uur € 5500 MK
12-03 14.33 uur € 4500 PL
12-03 13.25 uur € 4500 AM

10 opmerkingen:

Tom zei

Hallo Wim,

succes met de verkoop. Is die zwarte racekap in de zomer ook extra heet is het misschien om die reden ook beter om een andere kleur te nemen. Wat voor kleur zou jij nemen op een witte quest.

Tom Hospes

Wim Schermer zei

Hi Tom,
Zo lang je rijdt is het met een donkere kap prima te doen. Bij stilstand, zeker in de zomer zal de temperatuur snel oplopen.
Op een witte Quest zou ik bijv. een gele kap overwegen. Die is ook nog eens uitstekend te zien. Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, zelfs een witte kan.
Groeten,
Wim

Willem zei

Hoi Wim,
Dat ziet er goed uit zo! Ik ben eigenlijk een beetje nieuwsgierig wat jij allemaal verandert hebt om de Quest stiller te maken.

Gr.Willem

Wim Schermer zei

Hi Willem,
Ik heb het allemaal al wel een keer beschreven op mijn blog, maar ik vat het even voor je samen.
1. Kettingbuis in trekkende ketting vervangen door een carbon profieltje. Kun je zien op de fotoserie.
2. Kettingwiel vervangen door een exemplaar met Polycord O-ring. Gebruik nooit kettingtandwielen met metalen tanden.
3. De kettingbuis onderin de fiets moet precies in lijn liggen met de voortandwielen. De ketting moet niet tegen het begin van de buis aantikken, maar er recht inlopen.
4. Brede banden gebruiken en niet harder dan 5 bar oppompen. Ben je nog sneller ook.
5. Gebruik een laag vizier op de voorkant van het instapgat. Gevolg is geen harde wind om je oren. Dan hoor je wel eventuele geluidsbronnen in je fiets.

Als laatste denk ik dat de SRAM X0 derailleur een positieve rol speelt. Deze derailleur heeft een veel stijvere veer waardoor de ketting onder een hogere spanning wordt gehouden en minder slingert.
Groeten,
Wim

Pieter Jan zei

Wim,

Ik lees dat je in je 'oude' Quest een Supernova E3 hebt zitten. Wat voor verlichting heb je in je nieuwe Quest?

Pieter Jan

Wim Schermer zei

Hi Pieter Jan,
Weer een SuperNova E3.
Groeten,
Wim

Wim zei

De Supernova E3 Pro stond afgelopen zaterdag (05-03-11) in de Volkskrant (Magazine op bladzijde 37) onder de titel "mooi ding" en dat is het zeker.

WimH

Wim Schermer zei

Hi Wim,
Of ie mooi is of niet maakt me niet veel uit. Wat ik belangrijk vind is dat deze lamp een breder lichtbeeld dan alle andere concurrenten. Die hebben allemaal veel licht in de verte. Daar heb jij bij een verblindende tegenligger niks aan. Dan wil je wat van de berm zien. Deze E3 doet dat prima.
Wel is er een nadeel aan de lamp, hij gebruikt 3 tot 4 Watt, in tegenstelling tot de B&M lampen die minder dan de helft gebruiken.
Groeten,
Wim

Pieter Jan zei

Ik weet dat die E3 een mooi ding is, ik heb hem zelf op mijn Baron. Maar daar heb ik hem op een naafdynamo en boeit stroomverbruik wat minder.
In mijn huidige Quest heb ik 2 Inoled 20+ zitten. Die geven me niet genoeg licht, maar verbruiken ook aardig wat.
Voor een nieuwe Quest zoek ik dus eigenlijk iets wat beter licht geeft, maar niet met 3 tot 4 Watt (Vooral omdat ik er eigenlijk 2 wil monteren).

Wim Schermer zei

Hi Pieter Jan,
De Inoled verbruikt ook relatief veel. Mogelijk is dan toch de standaard B&M Lumotec IQ Cyo iets voor je. Geven veel licht, al vind ik dat het teveel geconcentreerd is. Je kunt er wel altijd voor kiezen één of twee lampen aan te zetten. Ook kun je er één wat meer naar de berm richten.
Groeten,
Wim