maandag 23 mei 2011

Toerkap in definitieve vorm

Tot nu toe zijn er tien racekappen geleverd. De eerste toerkappen zijn inmiddels ook geleverd. Foto's van de productie versie waren er nog niet. Nu wel. Op de foto's zijn een gele kap afgebeeld die in een transparant gespoten carbon flens is geschoven. Deze flens moet met Bisontix op de originele schuimkap worden gelijmd. Het is zinvol de plek van de flens af te tekenen en de ruimte daaromheen af te plakken. Eerst de schuimkap insmeren en laten drogen. Vervolgens de onderkant van de flens insmeren en tenslotte de schuimkap een tweede keer insmeren.
Na tien minuten drogen de beide delen samendrukken. Ter hoogte van de bedieningspootjes aan beide zijden van het vizier een sneetje in de schuimkap maken en de bedieningspootjes er door steken. Tenslotte aan beide binnenzijden van de kap een stukje klittenband maken waardoor de bedieningspootjes het vizier in alle standen kunnen vastzetten.
Op bijgaande foto's ligt de toerkap met flens los op de schuimkap.
De levertijd van een race- of toerkap is momenteel 6 weken.

2 opmerkingen:

Bicky zei

Mooi om die toerkap van dichtbij te zien.
Is er een merkbaar snelheidsverschil tss de toer en race-kap?

Wim Schermer zei

Ik heb geen metingen gedaan, maar de toerkap zelf is qua model gelijk aan de racekap. De flens is prachtig vlak. Wel zal de schuimkap, deze is uiteraard iets minder glad, een fractie meer weerstand opleveren.
Ik schat dat het snelheidsverschil tussen 0,1 en 0,2 km/u zal bedragen. Een klein verschil als je je realiseert dat de snelheidswinst tussen 3 en 5 km/u bedraagt. Dit is uiteraard afhankelijk van hoeveel tegenwind je hebt.
Groeten,
Wim