Ligfiets.net bericht dat de Eurotour 2013 is afgelast.
Jammer dat dit zo afloopt. Helaas was dit al een tijdje voorspelbaar. Ik heb de organisatie aangeboden het transport van eigendommen van de fietsers te regelen. Eerder al had ik de organisatie laten weten dat ik graag een bedrag per dag zou willen betalen om mijn tent en andere bagage te laten vervoeren. Reactie van de organisatie:'Dat moeten de deelnemers maar zelf organiseren'. Voor deelnemers met een Milan, Evo of Quest XS is het vrijwel niet mogelijk om een complete vakantiebepakking inclusief tent en kookgerei voor 3 weken mee te nemen. Al zou dit wel kunnen, dan rijdt dat beslist niet prettig in de heuvels.
Daarna heb ik de organisatie een nieuw voorstel gedaan. Dit betreft een catering truck die de hele route zou kunnen meerijden en die ontbijt, lunchpakket en diner zou kunnen verzorgen. Kosten per deelnemer voor vervoer bagage en complete voedselvoorziening zou op rond 25 euro per dag uitkomen. Naast dit alles zouden er 6 tot 9 defecte velomobielen mee kunnen.
Helaas heeft de organisatie op dit laatste voorstel niet eens gereageerd.
Even daarna bleek het te moeilijk om zelfs maar een bankrekening te openen. Een PayPal account is in twee minuten geregeld. Zelfs een gewone bankrekening is toch met een telefoontje naar je bank zo voor elkaar.
Dat de routes niet voor elkaar zijn snap ik al helemaal niet. Je trekt een lijn over een kaart en vist daar de te steile stukken uit. Rijden langs de grote rivieren is sowieso altijd een goed haalbare zaak.
Dat de Franse wet een probleem zou zijn, vraag ik me ook af. Een stel velomobielen, opgesplitst is wat kleinere groepen, zijn toch gewoon gebruikers van de openbare weg?
Ik heb met een groep van 6 velomobielen, ok dat zijn geen grote aantallen, naar de bronnen van de Maas in Frankrijk gefietst. Niemand heeft ons een strobreed in de weg gelegd. In Frankrijk zou eventueel het gezamenlijke karakter van de tocht even geneutraliseerd kunnen worden.
Zou dit de weg vrij kunnen maken voor weer een mooie tocht met de 'Bende van Wim'?
5 opmerkingen:
Een kleine bende neemt snel besluiten en de organisatie is snel en effectief in elkaar te steken.
Ik zou een trip voor een grote groep wel kunnen organiseren, maar het rijden in een grote groep is niet aantrekkelijk. Het schiet niet op, er is vaak vertraging door defecten en lekke banden.
Het in een kleine groep met mooi weer uren lang 40 km/u rijden, dat is fantastisch.
Groeten,
Wim
He, Wim, het liefst in september als het kan :-))
Kleine 1000km en dan in 5 tot 7 dagen.
Hoi Wim,
Mocht je de tocht gaan organiseren in een kleinere vorm dan zullen ook de kosten per deelnemer voor vervoer van spullen e.d. ook hoger zijn.
Gr
Rob
Uh.... ik heb nog een fraaie route naar Spanje (of terug) hier liggen; op papier en als gps formaat. Hetzelfde geld voor een route naar Noord Denemarken en IJsland rond. Allemaal goed te doen met een velomobiel zo weet ik uit ervaring :) ....
Hallo Wim, als je een groep bij elkaar hebt, kun je naar ons aan de Bodensee fietsen. Een week na de geplande start van de Euro tour hebben wij een ligfiets, trike en velomobieltreffen bij Bregenz in de buurt dus alle zijn hier hartelijk welkom. Wij wonen hier aan de Rijn, dus deze rivier gewoon volgen en dan ben je door Duitsland, Frankrijk, Zwitzerland en Oostenrijk gefietst en is dus bijna de route van de Euro toer...klaar voor de start...?
groetjes Werner
zie kommentaar in het velomobilforum.de - Roll over Europa
Een reactie posten