In de tussentijd hebben een aantal kleinere ondernemers het plan opgevat om in dit gebouw iets moois neer te zetten. Met wat ze het Fiets Centrum Nijmegen noemen zijn meerdere fietsgerelateerde bedrijven nu in één gebouw bijeen. Elan zit op een mooie plek, Stipbike zit op dezelfde vloer en een fietsverhuurbedrijf zit ernaast. In het kolossale gebouw zijn inmiddels ook een bierbrouwer, een restaurant en een koffiebrander neergestreken.
Hans en Ellen van Vugt hebben nu een riante showroom en fraaie werkplaats. Er is volop ruimte voor uitbreiding. Elan zoekt dit onder meer in 3D freeswerk. Ook een bekende velomobielbouwer zal hier een ontwerpstudio realiseren. Hans leidt me rond en ik sta verbaasd over de onwaarschijnlijke omvang van het gebouw. Een enorme hal zou zomaar als overdekte fietsproefbaan kunnen fungeren.
Onder de bezoekers is ook Jan Bos en zijn vriendin Jojanneke Vis. Jan legt me uit met welke dingen hij nu bezig is. Eén van de projecten is gerelateerd aan het fietsen. Samen met een bekende schaatsfabrikant is hij bezig om maatschoenen voor fietsers te maken. Voor schaatsers al gebruikelijk, voor fietsers nog niet beschikbaar. Hier gaan we meer van horen.
De wethouder fietst een rood-wit lint aan stukken en daarmee is Fiets Centrum Nijmegen geopend.
Bij het vertrek rijden Jan Limburg en Gerhard Diddens nog een rondje mee in de Tesla. Jan ziet na afloop lijkbleek :). Voor de liefhebbers de verbruiksgegevens van de Tesla. De auto is opgeladen tot een 'typical range' van 401 km. Vanuit De Woude naar Nijmegen, ik rij één keer fout en belandt via de Waalbrug weer op de noordoever, is 150 km. Met het testritje en via een iets andere route in de stromende regen weer naar huis, staat de teller op 320 km. Er zit nog voor 80 km bereik in de accu.
Dit gunstige verbruik van rond 190 wH per kilometer is te halen als de snelheid beperkt blijft tot maximaal 110 km/u.
Morgen een verhaal over een forse tegenslag bij de bouw van de VeloTilt. Geen paniek, de mooie oplossing is er gelukkig al in de maak.
9 opmerkingen:
Oei , je haalt CV in Venray toch nog ? Ik kom zeker kijken
Dag Gerrit,
Het team heeft vanmiddag besloten om desnoods 24 uur per dag te werken om op tijd klaar te zijn.
Morgen toch weer een paar mooie ontwikkelingen.
Groeten,
Wim
Ik zie er echt naar uit . Spannend !
Ik ben benieuwd.
Succes.
Rudolf
190 wh per km aan 110 km/h komt neer op 20 Kw om aan die snelheid te cruisen ,ongeveer 27 pk . Zeker niet slecht , maar kan beter volgens mij . Ok , het is natuurlijk een grote sedan . Ik heb nog steeds het gevoel dat men de Tesla opzettelijk heeft ontworpen om er uit te zien als een normale auto . Volgens mij laat je dan kansen liggen op aerodynamisch vlak die je met een klassieke aandrijving niet kan benutten , maar met een electrische wel De markt moet er wel pap van lusten natuurlijk
Gerrit,
Met een CDa waarde van 0.24 is de Tesla wel de best scorende grote personenauto. Zelfs de BMW i8 twee persoons sportauto komt niet verder dan 0.26. De Tesla kan 7 mensen, waaronder 2 kinderen, vervoeren. Het gewicht is 2150 kg, vooral door de 650 kg wegende accu.
Tesla heeft de auto bewust ontworpen als een 'gewone' maar wel fraai vormgegeven auto.
Wil elektrisch rijden voor de massa doorbreken, dan moet de prijs omlaag maar moet de auto er vooral niet als een sullig stadsautootje uitzien.
Groeten,
Wim
Wim ,
ik geef je volledig gelijk met je slotzin , maar daar had ik al op aangestuurd in mijn slotzin .
't Wordt spannend, Wim...
Interessant vind ik de fietsschoenen op maat. Eindelijk een oplosssing voor m'n forse hallux valgus? 'k Hoop het!
Fietsschoenen op maat? Is Bram Moens van M5 ligfietsen ook niet met zoiets bezig?
Een reactie posten