Opvallend is dat meerdere Amerikanen ook graag een VeloTilt willen zonder stroomlijn. Duidelijk is nu al dat als de VeloTilt in aantallen gemaakt gaat worden er ook een versie komt zonder stroomlijn. Die zou er dan uit kunnen zien als een Raptobike met een VeloTilt achterkant. De nu al rondrijdende Raptotrike is een kopie van de deelbare lage racer van Fast Forward van ons teamlid Bram Smit.
Het is nu al heel leuk om met de naakte VeloTilt rond te scheuren zonder het risico dat je onderuit glijdt.
6 opmerkingen:
Dat zal dan ongetwijfelt iets te maken hebben met de in sommige delen van dat land veel warmer klimaat dan hier en de originele kap met groot transparant oppervlak waarmee de velotilt tot nu toe altijd met de design/ontwerptekeningen wordt afgebeeld.
Maar niet alleen warmte problemen door veel zoninstraling of condensproblemen die men dan zou kunnen gaan vermoeden zouden reden kunnen zijn, typisch lees je veel ( en zie je op Youtube ) dat de Amerikaanse politie graag velomobielen aan de kant zet omdat ze er geen fietser in herkennen en denken met een soort motorvoertuig van doen te hebben waarvoor eisen gelden waaraan een velomobiel niet voldoet.
Bij een open Velotlt zie je duidelijk iemand trappen en zal die verwarring bij voor onze maatstaven heel autoritaire agenten minder snel ontstaan :-))
Heel leuk om te lezen! Vooral die wens voor een VeloTilt zonder stroomlijn. 'k Stond al op het punt om via dit reacgtieformulier of rechtstreeks aan Wim S. te vragen of er een spin-off voor de Raptotrike in zit. Die zou wel aanmerkelijk lichter moeten zijn dan de 20-30 kg die al is genoemd als gewicht voor de VeloTilt. Voor liefhebbers van open fietsen zou dit een prachtige trike kunnen zijn, wanneer het frame een aansprekende vormgeving zou krijgen. Dat lijkt nu helemaal nergens op, maar voor een gestroomlijnde VeloTilt is dat natuurlijk geen punt.
En toch een vraag over een "naakte" kantel-trike.
Wat is nou precies de meerwaarde t.o.v. een "gewone" tweewieler? Ik begrijp dat ze beiden als een tweewieler rijden dus inclusief de noodzaak van balanceren?
Dag Klaas,
Het balanceren is op een driewieler juist leuk. Met een kantelende driewieler kun je ongeremd hard een bocht door zonder risico onderuit te glijden. Maar ... een driewieler die ook als een echte velomobiel rechtop kan blijven rijden is bij ijzel en sneeuw een heel stuk veiliger.
Tenslotte is een kantelende driewieler zeer veel comfortabeler dan een tweewieler. Als namelijk het ene achterwiel in een gat verdwijnt, gaat het andere achterwiel omhoog. Je merkt er zo veel minder dan in vergelijking met een tweewieler.
Groeten,
Wim
Good day Wim,
What is this statement all about?
Drivers will have the option to purchase a one-horsepower electric wheel and small battery that would help power the bike to 60 mph for 160 miles. No word yet on mirrors or lights.
That kind of speed would likely put this into a motor vehicle class in the U.S. and include all of the issue with motor vehicle safety requirements, etc.
-Eric
Hi Eric,
The space in the hub makes it easy to mount a small electric motor in it. It is not intended as a standard option, but it is nice to see that VeloTilt can reach high speeds with relative little power.
Wim
Een reactie posten