zondag 25 juni 2006

Alarm, bandenplakken, niet fietsen

Vannacht om 04.15 uur alarm op de zaak. Na de inbraken van 20 en 29 maart laat ik direct de politie bellen door de alarmcentrale. Ik kleed me aan en ga naar Uitgeest. Ik lees op de alarminstallatie af dat er in het cursuslokaal is ingebroken. Daar aangekomen is er niks te zien. Weer thuis aangekomen meldt mijn vrouw dat er toch een ruit is gebroken en de politie achter de dader aan zit. Ik snap er niks van, maar ga toch maar weer terug. Na een grondige inspectie is er toch echt niks aan de hand.... echter? De politie zal toch niet gedacht hebben dat de al een jaar gescheurd zijnde voorruit vannacht is vernield? Het antwoord is ja. Dan toch de ruit maar eens vernieuwen.
Inslapen gaat heel moeilijk en om 06.00 uur lig ik nog steeds naar de wekker te staren. Om 11.00 uur ga ik er maar eens uit en zie dat er heel slecht weer aankomt. De regelmatige lezer weet dat ik met regen niet graag fiets, helemaal niet als er ook nog zeer zware windstoten bij zitten. Vanmiddag dan ook met mijn vrouw en met de auto een rondje Midden Noord-Holland om boerderijen te bekijken.
Thuis kijk ik naar Engeland tegen Ecuador. Tussen de bedrijven door plak ik enkele opgespaarde lekke banden. Ik hou steeds de combinatie binnen- en buitenband bij elkaar. Ik pomp de lekke combinatie weer op en kijk waar het lek zit. 9 van 10 keer zit daar in de buitenband een steentje, stukje glas of een metalen voorwerp. Ter controle gaat de geplakte binnenband in de gootsteen met water en gelukkig komen er geen belletjes.

4 opmerkingen:

WFvN zei

Tjonge.... je gaat grondig te werk bij lekke banden.... zelfs een geplakte band onkomt niet aan een controle ;-)

Kleine opmerking bij je weblog overigens. Ik lees hem vrij regelmatig. Net zo vaak als ik hem lees, krijg ik een irritante popup van ilead.it; een gratis cadeautje wat je krijgt bij 'nedstat'. Ik had nedstat ook op m'n weblog staan maar heb deze regelrecht verwijderd na melding van een lezer van m'n weblog.
Sindsdien heb ik Sitemeter geplaatste, die geeft niet van die irritante popups (ik heb overigens wel een popupkiller draaien maar helemaal 'weg' krijgt hij die ilead niet)

Wim Schermer zei

Hi Wilfred,
Het zal niet de eerste keer zijn dat er meer dan 1 lek is.
M.b.t. de iLead pop-ups is het inderdaad lastig. Ze komen bij mij als enige door de pop-up killer van Apple Safari en Firefox.
Ik zal Nedstat eens berichten.
Groeten,
Wim

WFvN zei

Nou Wim.... het is me duidelijk waarom jij je banden inspecteert ná plakken.

Ik heb rondgereden met een vermoedelijk lekke reserveband.
Afgelopen zaterdag bleek dat hij zacht geworden was. Uiteraard opnieuw opgepompt om zeker te zijn, bovendien zat het ventiel niet echt lekker aangedraaid (dunlop). Vandaag was hij wéér zacht. Nu ook een emmer met water gebruikt maar géén luchtbubbels kunnen ontdekken, ook niet na hard oppompen en oprekken van de band (onder water) en masseren. Ik geef hem nog één kans om hard te blijven; mocht hij morgen of overmorgen wéér zacht zijn, dan is hij wat mij betreft afgeschreven.

Anoniem zei

Hoi Wim,
hier Ellis en Jan vanuit Stavoren via een onbeveiligde WiFi
Via de normale e-mail kan ik je niet bereiken via dit Wifi punt
Wij zijn zondag een week terug plotseling met de boot er vandoor gegaan. Even de mantelzorg aan de rest van de familie overgelaten.
Op zondagmiddag en maandag na hebben we goed weer.
De komende dagen zien erwat het weer betreft er goed uit. Kan je weer fietsen.
Weinig ligfietsers hier in Friesland gezien op de fietspaden langs het water.
Wel een gesodemieter met het inbraakgebeuren.
We zien ook dat je op zoek bent naar een leuk boerderijtje.
Hier in Friesland heb je ze te kust en te keur.
In Sneek zijn we Karel Verduin met z´n vrouw Aad tegengekomen. Is nog een gezellige middag en avond geworden. Wat een fantastische motorboot hebben ze + een Pilot 44.
Jullie moeten de groeten van hen hebben. Hij heeft een paar keer contact met je gezocht ivm met de aanschaf van een Apple computer. Paar keer naar de zaak gebeld maar volgens hem werd je afgeschermd.
Karel werk nog een paar dagen per week.
Over een week zijn we weer thuis en dan bel ik je

groetjes ook aan Mar
Jan en Ellis


Wat een gesodemieter