donderdag 10 april 2008

Nieuwe achterbrug en fuut

Komende maandag zal de achterbrug bij Velomobiel.nl worden versterkt. Volgens Ymte is het een uurtje werk. Om het risico van breuk te beperken, rij ik wat kortere ritten in de omgeving.
Vandaag schijnt de zon uitbundig al is het met 8 gr. C. nog aardig fris. Wel smeer ik voor het eerst dit jaar mijn gezicht in met factor 60. Een rondje Schermer en Beemster staat op het programma. In de Zuidervaart richting Zuid-Schermer zit een fuut op haar nest. Het riet is nog niet opgekomen, dus het dier zit mooi te kijk. Zonder zelfs maar de Quest uit te hoeven maak ik een paar foto's. Papa fuut houdt op een afstand de zaak in de gaten.
Over de mooie Oostdijk en voor de wind is Schermerhorn snel bereikt. Via Noord-Beemster en Midden-Beemster stop ik even bij de winkel van de Cono kaasfabriek. De jong belegen Beemster kaas is in de aanbieding, dus die wordt het :). Ze hebben ook messcherpe kaasschaven en daarvan gaat er een in de Quest.
Tegen de zwakke wind rij ik op mijn dooie akkertje met een snelheid van 34 km/u naar De Woude.
38 km.

2 opmerkingen:

Gerrit zei

wim , ik ben een trouw lezer van je blog maar wat mij verbaast is dat je met je nieuwe quest korte ritjes rijd omdat de achterbrug nog niet verstevigd is , is de achterbrug van een standaard quest zo slecht dan of ben jij zo zwaar ?

Wim Schermer zei

Hi Gerrit,
In mijn nieuwe Quest zit een nieuw ontworpen achterbrug. Deze brug zorgt ervoor dat de kracht van de ketting in lijn met de loop van de brug ligt. Dit voorkomt het ritmisch inveren, van de fiets als je bijv. steil klimt. Ik heb deze brug als eerste in een productiefiets gekregen. Dat wil ik ook graag, en neem het risico dat er nog iets niet OK is, graag op de koop toe. Nu blijkt de brug iets te licht geconstrueerd en is deze bij Ymte na 1000 km gescheurd.
Dat kan bij mij natuurlijk ook gebeuren, reden waarom ik geen hele lange tochten rij.
Groeten,
Wim