donderdag 31 december 2009

Een mooi nieuw fietsjaar gewenst

Op de laatste dag van dit jaar kijk ik even terug naar vooral de mooie dingen die dit jaar op fietsgebied zijn gepasseerd.
Begin januari rijden Kees van Hattem en ik een sublieme, maar wel spannende tocht over het bevroren IJsselmeer. Dit levert prachtige foto's op waarvan er één zelfs de nieuwjaarskaart wordt zoals die hier is afgebeeld. Kees zakt even later in de polder achter onze stolp door het ijs terwijl ik dit zit te filmen en fotograferen, mooie beelden ook.
Eind februari krijg ik Quest 305 en gaat Quest 237 naar een nieuwe eigenaar.
In maart vinden de uitgebreide tests van 26" achterbanden plaats. Het aantal pageviews op deze blog gaat richting 1000 op één dag, ongehoord veel voor een persoonlijke fietsblog.
In april begin ik met mijn lobby voor een velomobielband en de eerste gesprekken met Vredestein vinden plaats. Ook maken we met de Twisker ligfietsclub een prachtige tocht rondom Texel. We leren Yvonne, inmiddels omgedoopt tot 'De Muis', kennen. Dit tot groot genoegen van enkele niet nader te noemen heren :).
In mei begin ik mijn verkenningen rond keramische lagers en weet de eerste superlicht lopende GoCycle banden aan een test te onderwerpen.
In juni rijden we de Fortentocht. Al vèr voor de pontbaas me over kan zetten, doe ik dat zelf met de Quest op de roeiboot. Toevallig staat een foto daarvan vandaag op Kees' blog.
In juli rij ik enkele wedstrijden op CycleVision. Op de kanaalrace en de sprint wordt ik resp. 22ste en 23ste. Een goed resultaat voor een oudere meneer als ik ben.
In augustus staan modificaties aan de kettingloop nogal eens op het programma. Van één kettingwiel bouw ik de zaak om tot drie kettingtandwielen. Alle kettingbuizen weg is het parool. Het heeft niks geholpen, het lawaai wordt eerder erger. Inmiddels is alles weer terug bij af, al brengt het weghalen van de kettingbuis in de trekkende ketting uiteindelijk de gewenste rust.
In september rijden we met een grote groep naar Borkum. Een mooie rit die wat verstoord wordt door een inhalige veerdienst maatschappij. Op Texel rij ik mee met de jaarlijkse Nederlandse Kampioenschappen tijdrijden. Gehinderd door kuitproblemen haal ik net niet mijn gedroomde gemiddelde van 50 km/u.
Oktober brengt de jaarlijkse wedstrijd Lelystad - Enkhuizen - Lelystad. Ook nu weer kuitproblemen, maar gelukkig zo laat in de wedstrijd dat het gemiddelde met 46 km/u de snelste rit van mij ooit is. Ik wordt 11e van 36 deelnemers en ben daar wel happy mee.
In november wordt bekend dat Schwalbe definitief heeft besloten de door mij gespecificeerde velomobielband te gaan ontwikkelen. We rijden een mooie lange rit van 312 kilometer rond het IJsselmeer, 12 uur in de regen. Kees, Cees, Ben en ik besluiten komend jaar een meer dan 2000 km lange tocht te rijden rondom Ierland.
December levert een aardige innovatie als windgeleiders rond de voetengaten op. Ook de windschermpjes evolueren van het Versatile ruitje, via het Botterscherm tot een motorhelm vizier. Het laatste echte fietsevenement is de Oliebollentocht, die succesvol wordt georganiseerd door Theo van Soest en Maarten Sneep.

Mijn blog wordt door steeds meer lezers dagelijks gevolgd. Dagelijks komen tussen 200 en 600 lezers langs die tussen 250 en soms bijna 1000 pageviews genereren. Dit zou wel eens de meest gelezen fietsblog in Nederland kunnen zijn geworden.
De recent gehouden enquete bewijst dat vele lezers vooral de techniek rond het fietsen interesseert. Ook mijn foto's worden gelukkig gewaardeerd.

Al met al een prachtig fietsjaar, vele innovaties, en vooral veel fijne fietskilometers met Kees van Hattem.
Totaal dit jaar 1600 km met Quest 237 en 8400 km met Quest 305, totaal 10.000 km dus.

Ik wens iedereen die zich met fietsen vermaakt, verplaatst of eerlijk zijn brood mee verdient, een gezond 2010 toe.

3 opmerkingen:

Robbedoes zei

Wim ik wens jouw en iedereen in je omgeving ook een mooi en gezond 2010 toe.

BTW wat is eigenlijk het voordeel om als volger aangemeld te staan?


Gr
Rob

Wim Schermer zei

Hi Rob,
Het antwoord staat hier:
http://www.google.com/support/blogger/bin/answer.py?hl=nl&answer=104226
Groeten,
Wim

Mick zei

U ook de beste wensen meneer Schermer!
De Quest is 'n mooi racebeest maar iedere velomobieluitvoering heeft zo z'n pro- en contra's.
In m'n FAW heb ik de Quest kettingloop geimiteerd en trek nu zó vurig op dat de voorveren vervaarlijk doorschommelen...
Het voortandblad is groot (65t.)nodig vanweg 't 20" achterwieltje.Maar ook het grootste achtertandwiel (32).
En dat over 1 geleidewiel onder 't stoeltje!