woensdag 2 februari 2011

DPD shit en banden

GoCycle laat via Track en Trace weten dat gisteren mijn bestelde banden zouden arriveren. Als ik zie dat DPD de vervoerder is, zie ik de problemen al weer opdoemen. DPD weigert op ons eiland te bezorgen. Op zijn best mag de eilandbewoner naar de pont komen en daar zijn pakje ophalen. DPD heeft de zending geaccepteerd voor bezorging op Woude 6 en mag daar natuurlijk zelf geen post restante pont De Woude van maken.
Wij zijn beiden thuis en kunnen de overkant van het water bij de pont overzien. Jullie begrijpen het al, er komt geen DPD langs met de banden. Aan het eind van de dag presteert DPD het om in Track en Trace te vermelden dat zij het pakket niet konden afleveren omdat er niemand thuis zou zijn om te tekenen voor ontvangst. De leugenaars!
Tegen 20.00 uur komt er een tweede vermelding in Track en Trace dat zij wederom hebben geprobeerd het pakket af te leveren en weer niemand thuis hebben getroffen. Nogmaals: LEUGENAARS!.
Het gemene van die tweede zogenaamde bezorgpoging is dat het pakket daarna retour gaat naar Amsterdam en ik het daar in het Westelijk havengebied mag komen halen. Er komt dus geen pakket en ik heb geen zin om naar Amsterdam te rijden voor een stel lamlendige DPD vervoerders.
Ik schrijf gisteravond een woedende email aan de manager van DPD in Amsterdam, de heer Kalkankiran. De man reageert niet, ook niet vandaag. Wel zie ik in Track en Trace dat DPD bij wijze van uitzondering het pakket nog een keer zal aanbieden.
Dat gebeurt vanmiddag ook. Als ik de chauffeur vraag of hij al eerder aan de deur was zegt ie dat ie gisteren helemaal niet in deze buurt was. Verder houdt de chauffeur zich van den domme.
TNT deed eerder ook moeilijk om ons eiland te bezoeken, nu doet TNT dat uitstekend. Wel was daar een artikel in het Noord-Hollands dagblad voor nodig. Ik zet dat wapen nog maar een keer in en stuur een email aan het Noord-Hollands Dagblad.
De moraal van het verhaal: als je op een eiland woont probeer te voorkomen dat DPD je pakjes vervoert, ze komen namelijk niet.
Misschien moet iedereen zijn pakjes maar niet meer via DPD verzenden, kun je er ook geen ellende mee krijgen.
Zo, dat is er uit.

7 opmerkingen:

Wijnandt zei

Hoi Wim,

was het verbeelding of rook ik werkelijk de geur van verbrand rubber die uit deze posting opsteeg? ;-)

Overigens een prima zaak dat je dit zo opschrijft!

Cees zei

Ik zou het ook niet met Kiala meesturen. Duurde bij mij 4 dagen voor dat ze het bij het kiala inleverpunt afhaalde. De TNT postmuts levert het hier op Wieringen persoonlijk af :) Groet Cees

Mick zei

Ha Wim,

Toevallig -nog voor jouw stukje gelezen te heben- schrijf ik ook net over postbezorging.
Ik deed dat met TPG en dat kwam weer goed.
Amsterdam is geen eiland maar staat wel op palen. Als ik niet thuis ben placht TPG het pakket aan mijn buren af te geven...

Mvg Mick

Robbedoes zei

Hoi Wim,

Ik vroeg me al af waar die rook vandaan kwam :-)
Het is werkelijk om uit je vel te springen.
Wij passen ons auto aan en komen op de Woude zelfs bankstellen ophalen ;-)

Gr
Rob

Corn-Dolly zei

DPD heeft een slechte naam wat postbestellen aan gaat. Eiland of niet. De bestellers hebben meer werk dan ze aankunnen voor een dag. Als je geen ervaren besteller bent haal je dat quotum onmogelijk op een normale werkdag. Je moet dan investeren met privewerktijd om er handig in te worden. Uiteraard zijn weinige hiertoe bereid zonder vergoeding. Dus haken de meeste bestellers weer af. Zo krijg je ook geen ervaren bestellers. Zo blijven de problemen bestaan. Ze bestellen wel graag leugens, die hoedje niet te laten aftekenen aan de deur.

Unknown zei

In aanvulling op BrandweerQuest: ik kreeg enkele maanden geleden een nieuwe collega om in te werken en hij had voor DPD gewerkt. Hij vertelde me dat DPD uitsluitend met ZZP'ers werkt. De ZZP'er levert een witte bus aan, DPD zorgt voor bestickering. Daarna biedt DPD de ZZP'er ritten aan. Aan de grootte en het gebied van de rit is niets te veranderen, de ZZP'er kan de rit aannemen of weigeren. Wie weigert, loopt het risico om in de toekomst geen ritten meer aangeboden te krijgen.
De ritten zijn te groot voor het aantal uren dat ervoor staat, waardoor vele chauffeurs werkdagen van 13 tot 14 uur maken voor een rit met een vaste prijs die gebaseerd is op 8 uur.

Het moge duidelijk zijn: zo'n bedrijfsvoering kan niet anders dan ellende opleveren.

Anoniem zei

Klopt werk zelf bij dpd 13 tot 14 uur per dag voor vaste prijs pffffff