maandag 13 juni 2011

Abraham Rob Kaag

Vanmorgen rij ik in de stromende regen naar Alkmaar. Kees van Hattem wacht op mij bij de kleine tunnel bij Ranzijn.
Zover kom ik nog even niet. Met de wind achter en de nieuwe vertrouwde Super Moto om het achterwiel gaat het met 54 km/u noordwaarts.
Vlak voor Ranzijn is mijn rechter voorband lek. In de regen vervang ik buiten- en binnenband. Kees gaat vooruit en ik volg even later. Bij Rob Kaag staat een levensgrote Abraham voor de deur, een aardigheidje van de buren.
Rob heeft een mooie Abraham sjerp om en is dus duidelijk heel erg 50 jaar.
Ik plak de binnenband maar kan de dader in de buitenband niet vinden.
Na koffie en appelgebak gaan Kees en ik weer huiswaarts. Het is gelukkig vrijwel droog geworden.
Het ritje naar huis voert over de mooie asfaltbaan de Westdijk langs het Noord-Hollands kanaal. Ik doe wat interval training en slaag er voor het eerst in mijn hartslag naar 153 slagen per minuut te krijgen. Dat gaat dus de goede kant op.

Geen opmerkingen: