maandag 10 september 2012

Klaar voor Battle Mountain

Morgen in alle vroegte reizen Jan Reus, de kappenman, en ik naar Battle Mountain. Graag willen we de Nederlandse teams aanmoedigen en hoe kan dat beter dan er bij te zijn.
Van Danny Ellinger, de bekende natuurfotograaf, krijg ik een fantastische lens te leen. Het is een Nikon Nikkor F2.0 200 mm. Een schitterend blok optisch glas, maar o god wat een zware lens. Ik ga op de weegschaal staan en zie dat ik met de lens precies 5 kg zwaarder ben. Daar zie ik me in 32 gr. C in de woestijn van Nevada toch niet mee rond sjouwen.
Ik besluit me te verwennen met een Nikon Nikkor 2.8 EDII 70-200 mm. Met 1,5 kg nog steeds geen vedergewicht, maar in elk geval te sjouwen. CameraLand.nl heeft hem in voorraad en het sublieme objectief zit nu in de reisbagage.

Bas de Meijer is de officiële vakfotograaf ter plekke. Ik zal foto's maken voor deze blog en jullie daar, als het allemaal wil lukken met de WIFI verbindingen, dagelijks over berichten.

2 opmerkingen:

Bram Smit zei

Goede reis allebei en veel plezier !!!

Unknown zei

Hoi Wim,

Veel plezier in Battle Mountain. Ik snak naar een wat meer gebalanceerde berichtgeving. Van de 'HTP Delft is fantastisch' berichten op Ligfiets.net heb ik zo langzamerhand mijn buik vol.