vrijdag 23 juni 2017

Witte Quest 454 verkocht


De witte Quest van Velomobielonderdelen.nl is verkocht.

 De fiets is uit 2011 en is vrijwel uitsluitend gebruikt om racekappen te passen. De fiets is in uitstekende staat en ziet er als nieuw uit.
De Quest heeft unieke echte aerodynamische spiegelkapjes met ingebouwde richtingaanwijzer leds.
Dus geen fietslampenkapjes.

Verder heeft de Quest een bijzondere carbon verstijving van de crankbuis. Voor een geluidarme fiets is de kettingbuis van de trekkende ketting vervangen door een carbon hoekprofiel. Ook een deelbare kettingashouder is aan boord.

8 opmerkingen:

marcel beekmans zei

dat is snel,
en nu? met de tesla op pad?

Wim Schermer zei

Nee hoor, ik heb en hou mijn gele Quest.

Wijnandt zei

Hoi Wim,

'k las enkele dagen geleden dat je gestopt zou zijn met het VeloTilt project. Van jouw kant was het laatste bericht dat je sommige zaken wat nauwkeuriger zou bekijken, maar dat je daarvoor beter weer nodig had. Hoe is de stand van zaken nu?

Reinier | Intellifiets zei

ik heb je gemist in de races, toch geen punt gezet achter je racecarrière?

Wim Schermer zei

Hi Wijnandt,
We gaan in de komende periode nog enkele tests doen.
Daarna is er hopelijk nieuws over een vervolg.
Groeten,
Wim

Wim Schermer zei

Hi Reinier,
In eerdere blogposts heb ik wat geschreven over mijn medische en thuissituatie. Door een samenloop van een aangeboren rugafwijking en forse slijtage, o.a. 4 tussenwervelschijven zijn ruim 30% ingedrukt, is het racen en vooral de training dit jaar niet mogelijk geweest.
Dat spijt me enorm want ik vind het trainen en racen heerlijk.
Ik geef het evenwel nog niet op, misschien zijn er in de toekomst mogelijkheden om verbetering te krijgen.
Groeten,
Wim

Eric zei

Hoi Wim ,

Goed te lezen dat je toch nog met het Velotilt project bezig bent, zat nog aan te denken bij cycle vision te vragen om eens te informeren hoe het staat.Het zou zonde zijn als het project als een nachtkaars uitdooft.
Ik vind het een prachtfiets , als blijkt dat het beoogde hoge snelheidspotentieel er toch niet inzit is het wellicht een idee om dat los te laten en het juist meer richting een gewoon goed praktisch inzetbaar vervoermiddel te zoeken.
Eventueel ook de mogelijkheid tot elektrische ondersteuning bekijken om inzetbaarheid voor de wat minder sportieve fietsers te vergroten.
Ik zelf vind het bijvoorbeeld wel leuk om in iets aparts te rijden je hebt mij eens verteld dat er toch wel heel wat serieuse interesse voor eventuele bestellingen was.
Succes met testen.

Groet,

Eric

Quezzzt zei

Daar dacht ik ook al aan Eric. De Velotilt is voldoende anders dan andere velomobielen en heeft eigen specifieke voordelen en unieke rijeigenschappen om in de kleine velomobielmarkt te kunnen zetten ook als ie niet snel is.

Wel moet het ontwikkelteam er dan een fijne praktisch rijdbare velomobiel van maken om die voordelen goed naar voren te brengen ipv verder te trachten het een racevelomobiel te maken. Die markt is zowiezo nog kleiner en wordt al gedomineerd door de allersnelste modellen. Daar een marktaandeel trachten af te snoepen kan aleen als je model aantoonbaar snelheidsoverwicht heeft in wedstrijden. En dan nog zijn er minder wedstrijdrijders dan gewone velomobielrijders.