dinsdag 27 november 2018

Wijnandt de Vries overleden


Op 24 november is onze fietsvriend Wijnandt de Vries overleden.
Op zijn blog verhaalde Wijnandt regelmatig over zijn strijd tegen prostaatkanker. Die moedige strijd heeft hij nu definitief verloren.

Zes weken geleden ontving ik - in een al onvast handschrift - het laatste briefje van Wijnandt.

Ik zal hem blijven herinneren als een uiterst sympathieke man die altijd lichtpuntjes bleef zien terwijl de werkelijke situatie heel zorgelijk was.

Op zijn overlijdensbericht staat de tekst:

Herinner mij niet in sombere dagen
Herinner mij in de stralende zon,
hoe ik was toen ik nog alles kon.

Ik wens Willy sterkte met dit grote verlies.

Wijnandt wordt vrijdag 30 november om 11.00 uur gecremeerd in uitvaartcentrum Oost-Groningen, Acacialaan 61 te Winschoten.

6 opmerkingen:

Bram Smit zei

Een reuze aardige , betrokken en moedige man is ons ontvallen.
Ik heb het genoegen gehad, wat ideeen van hem uit te werken.
Daar is een trouwe vriendschap uit ontstaan.
Ik ga hem missen.
Sterkte, Willy

Pieterzoon zei

Triest bericht, ik herinner me goed de eerste toevallige kennismaking met Wijnandt,
waar ik notabene een blogpost over heb geschreven:

http://freekkuijper.blogspot.com/2014/03/heeft-u-ook-een-blog.html ;

Daarna nog vaak contact gehad over z'n ziekte en de behandeling ervan.

Altijd optimistisch en op zoek het beste er van te maken.

Wim zei

Een prachtig en innemend mens. Ook ik wens Willy en iedereen die hem lief had het beste.

Zeer enthousiaste roeifietser en ik heb ooit urenlang met hem aan de tuintafel over van alles en nog wat gepraat, maar toch vooral over roeifietsen.

Wilco Pompert zei

Beste Wim,

Triest nieuws. Ik heb hem nooit not moet. Op zijn blog had hij al geruime tijd niets meer gepost. Ik bewonderde hem wel om zijn acceptatie van zijn situatie en zijn pogingen er steeds het beste van te maken.

Groeten, Wilco

Willem zei

Helemaal eens met bovenstaande reacties, veel sterkte voor alle betrokkenen!

Piet Kunis zei

Ook ik heb Wijnandt nooit persoonlijk ontmoet, maar via zijn blog kende ik hem als een heel aardige en betrokken man. We gaan hem missen.