vrijdag 17 mei 2019

Ligfiets Jan Reus, het verhaal



Nooit eerder gezien, Maar wat is het? Hebben jullie een idee?
Meerdere oplossingen zijn genoemd en ook de goede zat erbij. Nu het complete verhaal.
Jan schrijft zelf:

Hier nog een tekening van de fiets.
Heb deze eens van internet gehaald, een gebouwde fiets heb ik nooit kunnen vinden.... nu dus wel.😀.
Heb hem gebouwd van Carbon en 5 mm dik sandwich. 
Is niet in de mal gebouwd omdat ik er maar een wilde bouwen.
Het is gebouwd als een doos constructie, eerst de binnen vlakken beplakt onder vacuüm met Carbon,toen de vlakken aan 
elkaar verlijmd en het geheel weer onder vacuüm bekleed met Carbon.
Zitten 26 inch wielen onder met hydraulische remmen.
Ben nog niet helemaal klaar, ophanging van kettinglijn moet ik nog Carbon ophang punten voor maken.
Er zal later ook nog zeker een gestroomlijnde koffer achterop komen maar eerst maar kilometers gaan maken.



14 opmerkingen:

Marco Loogman zei

Het lijkt wel een snelle hoge racer van M5 met zo'n dik carbon frame.

Anoniem zei

Er staat in reusachtige letters REUS op, dus zou het van Jan Reus zijn? En ik denk dat ik een Rohloff-naaf (stijver frame door "dik" frame) zie, maar nog geen ketting maar wel een kettingbuis. De houding en de framevorm is inderdaad zoals op de CHR van M5. Dus het zal wel een reusmonster eh racemonster worden.

Anoniem zei

De nieuw fiets gemaakt de heer Ising (Boxtel)

Anoniem zei

Gemaakt door de heer Ising uit Boxtel

Anoniem zei

Walter Ising

Anoniem zei

r.w.ising@home.nl

Piet Kunis zei

Wow, wat een mooi fietsje. Wie de bouwer ook is. Hij verdient een groot compliment

Anoniem zei

Wauw, erg mooi. Een maand geleden heb ik hem nog in Enkhuizen gezien. Toen was hij nog niet af. Ziet er goed uit. Ben erg benieuwd hoe hij rijdt.
Groet,
Winand

Anoniem zei

Ik had het goed krijg ik nu een prijs? Het reusmonster.Alleen met die Rohloffnaaf zat ik blijkbaar verkeerd , zie foto, maar toen was er nog maar één foto die onduidelijk was. Aan Jan, een fantastisch mooie ligfiets!

Getekend: Anoniem 1 !

Wim Schermer zei

Prijzen kunnen helaas niet aan anonieme reageerders worden uitgekeerd 😉

Dirk Drost zei

Erg mooie fiets! 28 inch wielen zijn niet in beeld geweest?

Groet

Dirk

Jan Reus zei

Voor 28 inch wielen is ruimte dus er is rekening mee gehouden.
Maar ik wil de fiets voor de wat langere afstanden gebruiken en heb daarom voor comfortabele wat brede 26 inch banden gekozen.
Ook onder de stoel zitten twee 30 mm rubber dempers voor wat meer comfort.

Groet Jan.

Netbox zei

Wat een leuk fiets ontwerp!

Airco zei

Dit is een erg gave fiets!