dinsdag 13 april 2010

Aanpassing Fietsersbond routeplanner voor velomobielen

Maarten Sneep schrijft als reactie op mijn blogbericht van vandaag:

'Over de hekjes heb ik goed nieuws. Vanaf eind deze week zal het mogelijk zijn om de hindernissen in de fietsrouteplanner te plaatsen. Ze komen hiermee in de achterliggende database – stap 1 zogezegd.

Stap 2 volgt nog voor de zomer. De software van de planner wordt zo aangepast dat je kunt aangeven wat je limitatie is, en de routeplanner stuurt je vervolgens niet meer langs de punten waar je niet tussendoor kunt.

Eind van de week volgt een uitgebreider bericht op ligfiets.net, niet iedereen leest dit blog ;-)'

Dit is zeer goed nieuws voor velomobielrijders. Maarten bedankt voor je lobbywerk om dit voor elkaar te krijgen.

4 opmerkingen:

Maarten zei

Ik wil graag benadrukken dat de aanpassing niet alleen voor velomobielen is. Voor de Fietsersbond was van doorslaggevend belang dat de hindernissen ook aanwezig zijn voor bakfietsen, scootmobielen, fietsen met aanhangkarren, tandems en andere fietsen die niet aan het ‘standaard’ fietsmodel voldoen. Voor alléén velomobielen was het nooit gelukt.

Wim Schermer zei

Hi Maarten,
Dat snap ik natuurlijk wel. Maar ik denk dat mijn vastlopen bij het hek bij Nieuwer ter Aa de discussie nog een keer heeft aangeslingerd.
Hoe dan ook, voor alle fietsers die niet op een standaard tweewieler rijden is het heel goed nieuws.
Groeten,
Wim

Wim Schermer zei

Hi Theo,
Ere wie ere toekomt. In ieder geval is het nu aan het lukken. Maakt de planner zeer veel geschikter voor alle fietsen anders gaan tweewielers.
De gemeente Velsen wil toch niet ingaan op mijn verzoek om het middelste hekje te verhogen tot 90 cm. Ze laten het helaas zoals het is.
Groeten,
Wim

Maarten zei

Oh, nog iets. Ik dacht hier aan toen ik mijn computer net had uitgezet. Ik doe dit niet alleen, maar Theo heeft dit al duidelijk gemaakt. Ook Peter en René zitten in de commissie. Anderen zijn welkom.

Overigens is dit pas het begin: het verzamelen kan nu beginnen, en voor routes wordt er binnenkort gebruik van gemaakt. Maar zoals Theo al zei: de echte uitdaging zit 'em in het weg krijgen van overbodige hekjes en hindernissen.