Bart van Ventisit komt een lading, nou ja meer dan drie kunnen er niet in zijn Quest XS, vloermatten voor Quest en Strada brengen. In de warmte van de garage hebben we mooi de gelegenheid om een aangepast mini vizier voor de Quest XS aan te meten.
Dit nieuwe mini vizier kan zowel voor als achter de spiegels worden aangebracht.
Na passen en meten staat het nieuwe mini vizier er mooi op en kunnen er wat foto's worden gemaakt. Het nieuwe XS mini vizier staat nu in de webwinkel.
Vanmiddag rij ik een rondje. Waarom niet even naar Hoorn. Op buienradar.nl zie ik de sneeuwbuien al aankomen. Inderdaad gaat het licht sneeuwen. Achter het vizier van de racekap zie ik heel mooi de vlokken afbuigen en niet op het vizier neerslaan. Met de voetverwarming op vier rijdt het voortreffelijk. Ik doe het rustig aan, zin in bezweet raken heb ik niet. Betekent dus rond de 35 tot 37 km/u.
Opeens hoor ik een tik en voel iets hards tegen mijn scheenbeen aankomen. Ik stop even en vind een grote holle dop met 18 mm draad op de bodem van de Quest.
FSA staat erop, maar het zegt me niks.
In Hoorn is Jan bezig met de kappen. Hij moet even wachten na een lijm karwei en is bezig het model van de VeloTilt te bouwen. Eerst zijn alle spanten met hoge druk en zand uit een plaat triplex gestraald. Tussen iedere spant wordt een stuk schuim van 3 cm dik geplaatst. Als alle spanten en schuimdelen op een centrale vierkante stok zijn geschoven, kan het schuren beginnen.
Jan, handig, weet direct dat het metalen voorwerp waarschijnlijk een opsluitbus van mijn SRM crank is. En inderdaad, dat klopt. Een geluk dat het stuk metaal niet door de voetengaten is verdwenen. Jan schroeft het weer terug op zijn plaats.
Hij heeft een stuk EVA, een soort schuim neopreen, dat heel goed op de tunnel tussen de wielen kan worden geplakt. Ik glij bij het in- of uitstappen niet meer weg en de carbon reparatie blijft intact. Als ik de neopreen op de tunnel heb gelijmd maak ik wel een plaatje.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten