Vanavond begin ik met de voorbereidingen om de Schwalbe Marathon Almotion en twee types Shredda te testen met de pendel. De 50 mm Shredda's leg ik om de beide 25 mm 406 velgen. Dat gaat minder makkelijk dan met de F-lites maar gaat toch redelijk eenvoudig.
De 26" Almotion is een behoorlijk dikke slof die als vouwband wordt geleverd. Doordat ie lang opgevouwen heeft gezeten wil ie niet makkelijk in het smalle velgbed. Als de band aan de ene kant in het velgbed ligt, floept ie er aan de andere kant weer uit. Op de werkbank lukt dit nog wel, in de wielkast van de Quest kan het ontaarden in een heel gevecht. Met de Super Moto, nog wat breder en slapper, lukt het zonder derde handje vrijwel niet. Meestal gebruik ik een nylon touwtje maar vanavond bedenk ik me dat het nog veel makkelijker kan.
Een stukje van 20 cm is ruim voldoende. Als de band over de velgrand ligt duw je de andere ook over velgrand. Met een beetje lucht erin draai je het klittenbandje om de band en de velg en je kunt rustig de rest van de band over de velgrand duwen. De band blijft nu keurig in het velgbed en schiet er niet meer uit.
Heb je geen klittenband met haakjes en lusjes aan weerszijden, geen probleem. Neem een stukje zelfklevend klittenband, zowel lusjes als haakjesband. Trek de beschermfolie eraf en plak de beide stukjes klittenband tegen elkaar.
Simpele oplossing voor een lastig probleem.
1 opmerking:
Klitteband (Velcro in Vlaanderen) met een zelfklevende achterkant gebruik ik reeds langer.
bvb om een oude fietspomp op mijn ligfietsen vast te maken. Een stukje klitteband op de fietspomp kleven en dan 2 riempjes maken met 2 stukken klitteband op elkaar kleven (1 kant haakjes, 1 kant lusjes) die je dan rond de pomp en fietsbuis kunt leggen en aan elkaar kleven. Houdt echt goed.
Hier vind je het in de supermarkt.
Een reactie posten