Klittenband wordt door veel velomobielrijders kwistig gebruikt. Zeker in dit jaargetijde wordt er veel geëxperimenteerd met vizieren en mini vizieren.
Gerrit S. vraagt me of ik klittenband in de webwinkel heb. Nee nog niet.
Goed idee Gerrit, vanaf nu wel.
velomobielonderdelen.nl gebruikt voor de vizieren en minivizieren veel kwalitatief uitstekend Velcro klittenband in 25 mm breedte. Voor € 2,90 is nu een meter lusjes en een meter haakjesband te koop.
Op Lexan plakt zelfklevend Velcro uitstekend. Op de schuimkap is het verstandig de lijmlaag met een föhn te verwarmen. Wil je het definitief vastlijmen, dan kun je op de lijmlaag een beetje secondenlijm aanbrengen.
Bestellen kan hier.
dinsdag 15 januari 2013
Gebruik foto's van mijn blog
Regelmatig zie ik dat foto's van mijn blog op andere blogs verschijnen.
Dat is prima maar ... ik stel het wel op prijs dat er toestemming gevraagd wordt. Bij gebruik hoort dan ook de bron genoemd te worden.
Als vakfotograaf ben ik wat overgevoelig voor dit ongeoorloofd gebruik. Zelf doe ik dit dan ook nooit. Voor publicatie van een foto van iemands anders op mijn blog, vraag ik toestemming. Ook als dit krantenfoto's of foto's op nieuws websites betreft. Ik krijg dan soms geen antwoord, een bronvermelding doe ik altijd.
mangovelomobiel.blogspot.nl gebruikt in zijn posting van 14 januari ongevraagd één van mijn foto's van het prototype van het Nacaduct. Er staat dan ook geen bronvermelding bij. Als ik daar in de posting op reageer, kom er geen reactie van de auteur. Als ik vandaag op een nieuwe posting daar nogmaals op terugkom, verwijdert de auteur mijn reactie.
Inmiddels staat er wel een bronvermelding bij de foto, maar een vraag of ik plaatsing Ok vind is er nog steeds niet. Reden voor mij om mangovelomobiel.blogspot.nl van mijn bloglijst te verwijderen.
Bloggen is leuk, maar er zijn regels. Eén van die regels is onder meer ook dat als je reacties op je blog mogelijk maakt, het niet netjes is om kritische reacties te verwijderen.
Wederkerigheid. Veel verkeer naar andere blogs komt daar via wimschermer.blogspot.nl . Omgekeerd komen er veel bezoekers naar mijn blog via andere blogs. In principe neem ik velomobiel gerelateerde blogs in mijn bloglijst op als die blogs mijn blog in de eigen bloglijst opnemen. Die over en weer verwijzing is heel effectief. Ik neem normaliter geen blogs in mijn lijst op die geen bloglijst in hun blog hebben.
Ook blogs die reacties uitsluiten neem ik meestal niet op. Ik vind dat bloggen een mooie manier is om over en weer verslag te doen van ritten, verbeteringen aan de velomobiel, tests en vele andere zaken.
Wel blijven er enkele regels. Als we die over en weer respecteren, blijven we met zijn allen veel plezier beleven aan het bloggen en glijdt het niet af naar het niveau van een ligfiets mailing lijst.
Naschrift d.d. 15-1-2013
Inmiddels heb ik van de auteur (Mark) een nette mail met uitleg gehad.
Boosheid voorbij en zijn blog staat weer in de rij.
Dat is prima maar ... ik stel het wel op prijs dat er toestemming gevraagd wordt. Bij gebruik hoort dan ook de bron genoemd te worden.
Als vakfotograaf ben ik wat overgevoelig voor dit ongeoorloofd gebruik. Zelf doe ik dit dan ook nooit. Voor publicatie van een foto van iemands anders op mijn blog, vraag ik toestemming. Ook als dit krantenfoto's of foto's op nieuws websites betreft. Ik krijg dan soms geen antwoord, een bronvermelding doe ik altijd.
mangovelomobiel.blogspot.nl gebruikt in zijn posting van 14 januari ongevraagd één van mijn foto's van het prototype van het Nacaduct. Er staat dan ook geen bronvermelding bij. Als ik daar in de posting op reageer, kom er geen reactie van de auteur. Als ik vandaag op een nieuwe posting daar nogmaals op terugkom, verwijdert de auteur mijn reactie.
Inmiddels staat er wel een bronvermelding bij de foto, maar een vraag of ik plaatsing Ok vind is er nog steeds niet. Reden voor mij om mangovelomobiel.blogspot.nl van mijn bloglijst te verwijderen.
Bloggen is leuk, maar er zijn regels. Eén van die regels is onder meer ook dat als je reacties op je blog mogelijk maakt, het niet netjes is om kritische reacties te verwijderen.
Wederkerigheid. Veel verkeer naar andere blogs komt daar via wimschermer.blogspot.nl . Omgekeerd komen er veel bezoekers naar mijn blog via andere blogs. In principe neem ik velomobiel gerelateerde blogs in mijn bloglijst op als die blogs mijn blog in de eigen bloglijst opnemen. Die over en weer verwijzing is heel effectief. Ik neem normaliter geen blogs in mijn lijst op die geen bloglijst in hun blog hebben.
Ook blogs die reacties uitsluiten neem ik meestal niet op. Ik vind dat bloggen een mooie manier is om over en weer verslag te doen van ritten, verbeteringen aan de velomobiel, tests en vele andere zaken.
Wel blijven er enkele regels. Als we die over en weer respecteren, blijven we met zijn allen veel plezier beleven aan het bloggen en glijdt het niet af naar het niveau van een ligfiets mailing lijst.
Naschrift d.d. 15-1-2013
Inmiddels heb ik van de auteur (Mark) een nette mail met uitleg gehad.
Boosheid voorbij en zijn blog staat weer in de rij.
Labels:
Auteursrecht
Abonneren op:
Posts (Atom)