Vandaag is er door Weston, distributeur van Basf Styrodur, een flinke pallet met ruim 2 m3 schuim bij de TU Delft afgeleverd. Ook het vervoer is door Weston kosteloos geregeld. Hartelijk dank voor deze sponsoring.
David lijmt met PUR schuim 4 blokken van 1250 x 600 mm x 160 mm aan elkaar. Met zakken metselzand wordt gezorgd dat de platen vlak blijven. Hopelijk al komende week zal de eerste van vier van deze samengestelde platen onder de frees komen. De frees kan maximaal 160 mm diep frezen waardoor dit in vier stappen verloopt. De 4 platen worden na het frezen aan elkaar gelijmd waarna het profiel van de VeloTilt op ware grootte te zien zal zijn.
Het frezen duurt zo'n 24 uur per plaat. Dat kan veel sneller maar dat betekent dat de frees grotere stappen moet maken. Een veel grover oppervlak is dan het gevolg. Dat levert heel veel meer schuurwerk op. Gelukkig hoef je niet bij de frees te blijven.
De 'bouwvakker'op de foto is David Wielemaker, de ontwerper van de VeloTilt.