Een eerste serie verstijvingspootjes is klaar. Jan maakt ze in een deelbare mal waarin een fietsband wordt gebruikt om de 3 lagen koolstof van 200 gram van binnenuit aan te drukken. Zoals op de foto te zien is wordt het voetje gemaakt van twee lagen koolstof met daartussen schuim. Dit maakt het geheel onvoorstelbaar stijf. Jan heeft het eerste pootje nu in zijn Quest gemonteerd. Hij is bijzonder enthousiast en hij zegt dat het nu 'een heel andere fiets' is. Zet je in de oudere fietsen van Velomobiel.nl aan dan voelt dat wat zompig aan. Volgens Jan is de Quest nu veel 'harder' geworden.
Piet Kunis heeft een eerste prototype verstijvingspootje in zijn Mango. Piet heeft nog maar enkele ritten met zijn Mango heeft gemaakt, hij is SuperMango aan het afbouwen. Zijn eerste indrukken zijn dat de aandrijving lekker stijf is en op gang komen makkelijker verloopt.
Vanmiddag rij ik met de Quest op het dak van de Tesla naar Enkhuizen. Jan zal vanmiddag een pootje in mijn fiets monteren. In mijn licht gebouwde Quest moeten eerst twee matjes carbon worden aangebracht. Na mijn ongecontroleerde rit vanaf de besneeuwde dijk in de Schermer is de fiets hard op zijn neus tot stilstand gekomen. Dat leverde nogal wat gekraak in het vooronder op. Dat moet nu eerst verholpen worden voordat het pootje kan worden geplaatst.
Morgenavond, de epoxy moet bij voorkeur 24 uur uitharden, kan ik de fiets weer voor mijn regelmatige trainingsritten gebruiken.