Een lekke band krijgen met een Quest of Mango is geen probleem. Band en binnenband eraf en de nieuwe combinatie erop. Thuis maar weer eens plakken. Inmiddels is de Kojak als reserveband uit de Quest verbannen. Het bandje is mooi compact op te vouwen, maar laat zich moeilijk in één keer mooi rond monteren. Een Avocet Fasgrip, deze band leg je in 20 seconden om, staat nu gewoon met gemonteerde binnenband helemaal achterin de Quest.
Elke band moet uiteraard ook weer worden opgepompt. Dat nu is met de kleine Sigma Lambdajet een pittige klus die al met al veel langer duurt dan het verwisselen van de band.
Daarom mag de kleine dappere Sigma niet meer meerijden en is er een ordinaire Halfords pomp, artikel nr 710.833, voor in de plaats gekomen. De Sigma weegt 400 gram, de Halfords 680 gram. Kost de Halfords pomp, afgelopen week in de ramsj voor 15 euro, maar weinig, de pompnippel wil op Franse ventielen niet werken. Kroone Liefting in Limmen, een goed bedrijf, heeft al een eeuw dezelfde werkplaats nippel in gebruik. Die kost 12 euro. Het draadeind sneuvelt onder de ijzerzaag en met een klemmetje zit de slang luchtdicht op de nippel. Die nippel blijft tot rond 5 bar aardig luchtdicht.
Weer een wens vervuld.
Van Peter White Cycles uit de VS komt een nieuwe Avocet Fasgrip binnen. Helaas meer vrachtkosten dan wat de band kost, maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden.