woensdag 2 februari 2011

Hoe vervoer je een toerkap in de Quest, Strada of Mango?

Verschillende fietsers willen weten hoe je een gedeelde toerkap in de Quest vervoert. Ik heb hier één van de eerste definitieve toerkappen in carbon liggen en kijk hoe dit in mijn Quest past. De kap bestaat uit twee losse schaaldelen die in elkaar gelegd kunnen worden. Tot mijn verrassing kunnen de beide helften tot heel ver achterin de Quest worden gelegd. De ronding van de kap valt mooi in de ronding van de body. Met de 'pootjes' naar voren schuift de kap helemaal achter de wielkast en neemt zo totaal geen bruikbare bagageruimte in.
Het is natuurlijk geen goed idee de beide schaaldelen los achterin te leggen. Ik zou ze in een kussensloop of een schuimfolie verpakken en dan achterin schuiven.
Op de foto's heb ik de kap beurtelings met de vizieropening naar voren en naar achteren naast en achter de wielkast van het achterwiel geschoven. Het geheel kan zover naar achteren worden geschoven dat het waarschijnlijk verstandig is de stroomdraadjes naar de LED's van de richtingaanwijzers met een stukje Ducttape goed tegen de body vast te plakken. De schaaldelen zijn wel goed te pakken.
De carbon flensrand blijft uiteraard op de schuimkap zitten.

DPD shit en banden

GoCycle laat via Track en Trace weten dat gisteren mijn bestelde banden zouden arriveren. Als ik zie dat DPD de vervoerder is, zie ik de problemen al weer opdoemen. DPD weigert op ons eiland te bezorgen. Op zijn best mag de eilandbewoner naar de pont komen en daar zijn pakje ophalen. DPD heeft de zending geaccepteerd voor bezorging op Woude 6 en mag daar natuurlijk zelf geen post restante pont De Woude van maken.
Wij zijn beiden thuis en kunnen de overkant van het water bij de pont overzien. Jullie begrijpen het al, er komt geen DPD langs met de banden. Aan het eind van de dag presteert DPD het om in Track en Trace te vermelden dat zij het pakket niet konden afleveren omdat er niemand thuis zou zijn om te tekenen voor ontvangst. De leugenaars!
Tegen 20.00 uur komt er een tweede vermelding in Track en Trace dat zij wederom hebben geprobeerd het pakket af te leveren en weer niemand thuis hebben getroffen. Nogmaals: LEUGENAARS!.
Het gemene van die tweede zogenaamde bezorgpoging is dat het pakket daarna retour gaat naar Amsterdam en ik het daar in het Westelijk havengebied mag komen halen. Er komt dus geen pakket en ik heb geen zin om naar Amsterdam te rijden voor een stel lamlendige DPD vervoerders.
Ik schrijf gisteravond een woedende email aan de manager van DPD in Amsterdam, de heer Kalkankiran. De man reageert niet, ook niet vandaag. Wel zie ik in Track en Trace dat DPD bij wijze van uitzondering het pakket nog een keer zal aanbieden.
Dat gebeurt vanmiddag ook. Als ik de chauffeur vraag of hij al eerder aan de deur was zegt ie dat ie gisteren helemaal niet in deze buurt was. Verder houdt de chauffeur zich van den domme.
TNT deed eerder ook moeilijk om ons eiland te bezoeken, nu doet TNT dat uitstekend. Wel was daar een artikel in het Noord-Hollands dagblad voor nodig. Ik zet dat wapen nog maar een keer in en stuur een email aan het Noord-Hollands Dagblad.
De moraal van het verhaal: als je op een eiland woont probeer te voorkomen dat DPD je pakjes vervoert, ze komen namelijk niet.
Misschien moet iedereen zijn pakjes maar niet meer via DPD verzenden, kun je er ook geen ellende mee krijgen.
Zo, dat is er uit.