donderdag 4 maart 2010

Klittenbanden kap met lint verbonden

In de winter, zeker met handschoenen, is het aanbrengen en lostrekken van de klittenbanden van de schuimkap soms heel lastig. Aanbrengen gaat nog wel, maar de klittenbanden met handschoenen vinden en loshalen is een crime. Daarom verbind ik de klittenbanden met een fel gekleurd nylon lint. Geen nieuw idee, maar wel heel handig. Het nylon lint stik ik met een kleine handnaaimachine op de klittenbanden. Als ik de laatste klaar heb, begin ik er een klein beetje handig in te worden. Voortaan toch maar liever naar de Turkse kleermaker, dan ziet het er ook wat netter uit.
Een bijkomend voordeel van het lint is dat je deze makkelijk om de spiegels legt. Zo kan de kap bij het in- en uitstappen niet wegwaaien.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is inderdaad handig, Wim.
Een jaar geleden heb ik een koord aan de klittenbandjes van mijn kap gestikt, zelfde idee. Het koord tussen de voorste klittenbandjes kwam tegen mijn knieën en tussen het stuur, dat heb ik weer weggehaald en zo vind ik het nog beter.
Voor de ritten boven windkracht 7 heb ik een tweede koord aan de Quest vastgemaakt, dat maak ik makkelijk vast aan het koord langs de kap (met een karabijnhaak) zodat die niet meer kan wegwaaien.

Wim Schermer zei

Hi Theo,
Ik heb er nog niet mee gefietst, maar ik denk niet dat ik er met mijn knieën tegen aan kom. Een verandering is natuurlijk zo gedaan.
Om de kap bij harde wind op de Quest te houden heb ik ter hoogte van de spiegels twee extra klittenbanden laten maken. Nu gaat de kap er nooit meer ongewild vanaf.
Groeten,
Wim