dinsdag 28 september 2010

Giessen 2010 3e dag

Vandaag rijdt een groep naar Herborn, 25 km verder. Ik moet mijn beide voorbanden opnieuw monteren omdat ze na de lekke band niet helemaal rond lopen. Ook moet er nog een binnenband geplakt worden. Ik ga niet mee en wandel een stuk met Jan van Steeg en Peter de Rond. Ik heb een kam vergeten en kom langs een kapsalon. Op mijn nederige verhaal dat ik in de jeugdherberg verblijf en mijn kam ben vergeten, besluit de kapster mij er een cadeau te doen. Peter de rond mompelt iets wat ik hier niet herhalen kan, maar de kam is binnen.
Weer in de burcht kunnen we een rondleiding volgen. De mevrouw die ons rondleidt is grenzeloos lang van stof en is het voor iedereen een opluchting dat het afgelopen is. Opvallend is dat alle middeleeuwse sloten nog op de deuren aanwezig zijn. Jammer dat er heel modern beslag direct boven zit.
In de middag wordt er door verschillende fietsers gewerkt aan banden en wielen. Er blijken nogal wat spaken gebroken te zijn die voor een veilige afdaling echt vervangen moeten worden.
Ik maak de banden weer rond, een kwestie van wat Shimano montage vloeistof dat ik altijd bij me heb. Ik heb om gewicht te besparen een lichtere en compactere pomp mee. Echter zonder manometer en dat is knap lastig. 5 bar druk is met de hand domweg niet te bepalen. Thuis blijkt er maar gemiddeld ruim 3 bar in te zitten. Nadat ik de binnenband heb geplakt kijk ik wat rond bij onder meer de Milan. Dit is een racer pur sang die zo laag op de weg ligt dat elke drempel een crash kan veroorzaken. Ook is een fiets met dubbelzijdige ophanging van het achterwiel voor alledaags gebruik duidelijk minder geschikt.
Er staat, van een Duitse fietser een Leiba met 5 cm brede velgen en heel dikke banden. Dat zal wel comfortabel rijden.
We genieten van het prachtige landschap, de burcht staat niet voor niets op de top van een heuvel.
Het avondeten is weer vette koude pasta en een gordon blue. Ook de salade drijft in het vet. Toch smaakt het redelijk goed.
's Avonds krijg ik last van kramp in mijn maag en darmen. 's Nachts moet ik er zes keer uit en de diagnose is simpel: diarree.

2 opmerkingen:

Mick zei

Dag Wim,
Welkom terug in N-H.Ik heb net een mini-voetpompje gekocht met manometer voor...2,99E !
http://tinyurl.com/383rx8g
Ik zal 'm mee naar de camping nemen...
Mvg Mick

Wim Schermer zei

Hi Mick,
Iemand had hem ook mee naar Giessen. Het pompvolume is wel heel klein, je moet dus heel veel keren trappen. Bovendien moet je hem op een vlakke ondergrond gebruiken. Niet altijd handig omdat de Quest bij een lekke band onderweg vrijwel altijd in het gras ligt.
De prijs inderdaad een lachertje.
Groeten,
Wim