maandag 1 augustus 2011

ROAM 1 augustus

Behalve een doodenkel kort Twitter berichtje valt er niks te vernemen van de moedige fietsers in de VS. Het bereik van GSM is bizar slecht en internet is hooguit in de grotere plaatsen beschikbaar. Bovendien is het fietsen extreem zwaar. Ik kan me heel goed voorstellen dat de mannen en één vrouw na afloop van een dagrit niet ook nog eens uitgebreid een blog gaan bijwerken. Gisteren moesten er 4600 hoogtemeters worden gemaakt tijdens de 162 km lange rit. Vandaag worden dat er maar liefst 6400. Gestart wordt vandaag op een hoogte van 467 meter terwijl er tot een hoogte van 1932 meter moet worden geklommen in de rit van Three Rivers naar Missoula. Er is geen wind en de temperatuur loopt op van 35 tot 38 gr. C. Verder naar het oosten is de temperatuur zelfs 43 gr. C.
De rit vandaag is 196 km lang.

7 opmerkingen:

martin zei

Hoi Wim,

Het is hier erg warm. Soms zelfs rond de 40 graden. Het internet is inderdaad slechts af en toe en met zeer slechte kwaliteit beschikbaar. Mobiel netwerk is via Verizon echter prima. Ik heb niet een enkel berichtje gestuurd maar nogal veel!! De tochten zijn vaak lang. Jouw administratie van onze ritten klopt echter helemaal niet. Dat aantal hoogtemeters is zelfs voor superman niet te overleven. Gisteren was een extreme klimdag met in totaal zo'n 1400 hoogtemeters op mijn GPS. Morgen gaan we over de Lolapas heen en moeten volgens mij rond de 1000 hoogtemeters maken. Vandaag was een makkie met 160 km met slechts 250 hoogtemeters.

Wilfred Ketelaar zei

We hebben de laatste paar dagen bijna geen internet gehad en ook waren de laatste twee dagen erg zwaar (gisteren was ik pas om 22:30 uur binnen). Maar vandaag ging het beter en was ik er voor 17 uur. Verslagjes van de laatste 3 dagen zijn op mijn site te vinden. Morgen een kleine 200 km met pittige klimmetjes naar Missoula en dan hebben we een rustdag... fijn hoor!

http://xl-network.com/tags/roll-over-america

Wim Schermer zei

Hi Martin,
Ik baseer me op de gegevens in de Google tracks van Maarten. Waar zijn jouw verslagen te vinden?
Van Maarten, Harry en Marcel, toch notoire bloggers is er dagen lang niks op hun blog te vinden.
Zijn alle fietsers nog in de running?
Groeten,
Wim

Wim Schermer zei

Hi Wilfred,
Goed te horen dat jullie zelfs tijd kunnen vinden om mijn blog te lezen. Vannacht NL tijd was er van niemand nog een bericht te lezen. Nu zie ik dat Wilfred en Harry berichten hebben gemaakt.
Alle succes, ik volg het van uur tot uur.
Groeten,
Wim

Robert Q104 zei

Dat is nu een van de redenen dat ik een SPOT GPS-Satelliet gebruik als tracker en noodknop. In heel veel landen (NL gaat overige ook weer die kant op) heb je slecht bereik en met de SPOT heb je er geen last van.

De ROAM is een prachtige toer, de temperaturen waren wel een beetje te voorzien, zit daar zo tegen de 100F.

Machiel Spruit zei

Hoi Wim,

Gisterenavond had ik mijn laptop even aan een andere deelnemer aan ROAM uitgeleend, hij heet Martin en zat blijkbaar nog ingelogd toen ik mijn reactie tikte. 't bericht was dus van mij, Machiel.
Je kan mijn blogs vinden op ciberquest.blogspot.com en via twitter ben ik te volgen op gebruikersnaam machielspruit

Groeten van Machiel

Vandaag trouwens een prima dagje gehad met een klim van 135 km!!! naar de Lola Pas. Morgen inderdaad een rustdag, daar zijn we allemaal wel even aan toe. We hebben in 5 dagen toch bijna 1000 kilometer gereden.

Wim Schermer zei

Hi Machiel,
Nu is het duidelijk. Jouw blog volg ik.
Fijne dag vandaag, nu ik dit tik lig jij hopelijk lekker te slapen.
Groeten,
Wim