dinsdag 11 november 2008

Rescue foto's en Nikon D700

20 oktober komen Kees van Hattem en Pé Koomen vrijwel tegelijkertijd aan op Woude 6. Ik maak een paar foto's bij het vertrek van de beide Quest piloten. Door een 'foutje bedankt' van mijzelf wis ik de geheugenkaart zonder dat de foto's op de computer staan. Bij de nieuwe Nikon D700, een wel heel mooie full-frame spiegelreflex, koop ik een 8 Gb Sandisk Ultra III kaart. Daar zit Rescue Pro software. Echter .... op een mini CD en daar kan de Apple MacBook Pro met zijn inslik DVD drive niet mee overweg.
Via het internet schaf ik een beperkte versie van Boomerang aan. In no-time zijn de gewiste foto's, ik had de SD kaart van de Nikon D40X zelfs geformatteerd, weer boven water.
Daarom mannen, wat verlaat, het fotootje alsnog op de blog.

2 opmerkingen:

Pé Koomen zei

Wim, bedankt, ik vind het knap dat je gewist materiaal nog weer te voorschijn weet te "toveren".

Wim Schermer zei

Hi Pé,
Dat valt wel mee hoor. Met de goede software is het echt een fluitje van een cent. Wel is een absolute voorwaarde dat het kaartje of de harddisk waarvan je gewiste gegevens wil redden, niet meer gebruikt nadat je gewist hebt.
Het wissen betekent namelijk niet dat de gegevens weg zijn, maar mogen worden overschreven met nieuwe gegevens. Zo lang je dit niet doet is er meestal niks aan de hand.
Groeten,
Wim