
Eerst maar eens de wielstroomlijnkap passen. De vorige keer was ie duidelijk te krap. Nadat Jan de kap had doorgezaagd heeft ie met schuim de kap van binnen verbreed. De kap is ook langer gemaakt om het juiste profiel te handhaven. De Quest gaat op z'n kant en we passen de kap over de dikke Super Moto. Dat lijkt meteen goed. Onbelast loopt ie precies overal aan maar kan het wiel wel draaien. Als Jan in de fiets gaat zitten zakt het wiel teveel naar binnen. Dat is een kwestie van de demper meer luchtdruk geven. Voor wedstrijden op gladde asfaltwegen moet er zo weinig mogelijk beweging in het achterwiel zitten. Ook de uiteindelijke hoogte boven het wegdek kan met meer of minder indraaien van de 8 mm bouten van de Risse Astro 5 demper precies worden ingesteld. Dat komt helemaal goed.

Volgende postings:
-Rudolf Kooistra maakt Mango bijna net zo snel als een Quest
4 opmerkingen:
Mooie wielstroomlijnkap.komt er een binnenspatbord in?om de achterzijde geen lucht te laten scheppen?
Als je begrijpt wat ik bedoel.
De afstand tussen de band en de kap is maar enkele centimeters. De meest doorgezakte opname zal niet met de werkelijkheid overeen komen. Wij hebben geen binnenkap voorzien, maar dat is snel geregeld.
Groeten,
Wim
Hallo Wim, zou je een nieuwe update met foto's van de voortgang van de racekap willen plaatsen op je blog, het is interessant om het bouwproces te volgen. Groeten, Marco.
Dag Marco,
De eerste kappen zijn bijna klaar. Toch hebben we recent daar nog een wijziging op aangebracht.
Hou mijn blog in de gaten, daar verschijnt het nieuws.
Groeten,
Wim
Een reactie posten