zondag 16 mei 2010

Rit naar Hoorn en Oostwoud

Vanmorgen rij ik voor het eerst met mijn nieuwe mini windscherm voor op de kuiprand naar Driehuizen. Na de koffie bij Sebastiaan Talsma rijden Jan Geel, Rob Kaag, Sebastiaan en ik een rondje door laag Noord-Holland. Als we de IJsselmeerdijk naderen blijkt er een marathon te worden gelopen en is er geen door komen aan. Via een omweg rijden we Hoorn in. We mogen het marathon parcours kruisen om een meer dan royaal en werkelijk super lekker ijsje te eten. Jan bedankt voor deze traktatie. Kom je een keer in Hoorn, vraag dan naar Vivaldi, meervoudig Nederlands kampioen ijs maken.
We zitten eerste rang naast het parcours en er komen loopvogels van allerlei pluimage langs.
Jan rijdt ons nu voor naar Oostwoud waar Annie de koffie klaar heeft. Jan heeft er al meer dan 100 km opzitten, maar rijdt nog maar een eindje met ons mee. Sebastiaan rijdt voorop en maakt een royale omweg die zelfs langs Heerhugowaard voert. Ik voer het tempo op tot 37 km/u met de wind schuin rechts voor inkomend. De mannen geven geen krimp en volgen prima. Bij Rustenburg gaat Jan linksaf, Rob rechtsaf naar Alkmaar. Sebastiaan heeft er nog geen genoeg van en ramt met 40 km/u tegen de wind in. Da's wel serieus trapwerk zo.
In Driehuizen is Sebastiaan thuis en ik maak de laatste 8 kilometer vol naar De Woude.
Morgen plaats ik een paar foto's van mijn nieuwste schermexperiment.
94 km

1 opmerking:

Robbedoes zei

Hoi Wim,

Was een gezellige dag.
Genoten van koek, ijs en koffie :-)

Gr
Rob